Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, maart 22, 2010

Fakkelehh :)

Ik kom altijd maar weer nieuwe fakkels tegen in mijn leven ;)
Hier de Shell Moerdijk.


Er zijn drie situaties waarin gassen via de fakkel worden verbrand:
-1) Onder normale omstandigheden kan er gefakkeld worden wanneer er product in opslagtanks worden gepompt. Doordat er vloeistof in zo'n tank gepompt wordt, is er steeds minder ruimte voor het in de tank aanwezige gas. Het gevolg is dat de druk toeneemt en het gas moet worden afgevoerd. Deze gassen gaan naar de fakkelinstallatie ter verbranding.
-2) Voordat er onderhoud aan installaties kan worden verricht moeten alle gassen uit de leidingen verdwenen zijn. Ook in die gevallen maken wij gebruik van de fakkelinstallaties om de (rest)producten uit de leidingen rechtstreeks te verbranden.
-3) Als er tijdens het productieproces een storing optreedt, mag dit niet tot gevaarlijke situaties leiden. Zo'n storing kan leiden tot een ongewenste drukverhoging in het systeem.Veiligheidskleppen zorgen er voor dat de druk binnen de grenzen blijft, door producten af te laten naar de fakkelinstallatie. Hierdoor verlaagt de druk van de gassen en wordt gevaar voorkomen.
Fakkeltocht BASF Antwerp and the Locks of Zandvliet.

Free Counters
007counters.com
View My Stats